HierBenIk > Het antwoord op veelgestelde vragen

Het antwoord op veelgestelde vragen

Het ontwerpen van je kaart

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?  
Dat maakt niet uit. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je daadwerkelijk wilt bestellen.
Als kind geboren is, moet ik dan bellen of mailen voor het invoeren geboortegegevens op kaart? 
Het invoeren van de geboortegegevens kun je het beste zelf doen. Onze tip is om vooraf een proefdruk van het ontwerp te bestellen en de laatste versie van het kaartje in je eigen account op te slaan. Als het kindje is geboren kun je gemakkelijk de gegevens wijzigen op het kaartje en meteen de kaarten bestellen!
Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?  
De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.
Ik heb een leuk kaartje gezien, maar ik wil nog iets aan het ontwerp veranderen. Dat lukt mij echter niet met de applicatie. Wat moet ik doen?  
Het kan zijn dat je nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaartje wilt aanbrengen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Stuur ons even een mailtje (info@hierbenik.nl) en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je nog veranderd wilt hebben. We gaan dan voor je aan de slag.
Kan ik ook andere lettertypes kiezen?  
Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze applicatie staan, te gebruiken.
Het lukt met niet om de tekst aan te passen. Wat moet ik doen?  
Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader over de tekst heen. Door op de kaart te klikken verschijnen deze kaders. Een leeg tekstkader is te herkennen aan het omlijnde vak wat zichtbaar is in het kaartje. Als je op een tekstvak klikt en je ziet in het rechter bewerk vlak met de naam “tekst” geen tekst dan is dit een extra tekstkader. Een leeg tekstkader kan verwijderd worden door rechtsonder in het lege vlak op het kruisje te klikken.
Ik kan een beeldelement niet aanpassen.  
Het ontwerp dat je hebt gekozen bevat vaste elementen. Deze horen bij het ontwerp van de designer en kunnen niet standaard aangepast worden. Bij een specifieke wens zullen we dit door de designer laten aanpassen, dus laat het ons weten.
Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?  
Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de applicatie en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. HierBenIk is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.
Ik maak mijn eigen kaartje, maar bij opslaan kan ik niet voor liggend, staand of vierkant formaat kiezen.  
Wij kunnen dit voor je aanpassen, graag horen we om welk ontwerp het gaat en zullen dit vervolgens in de eigen collectie opslaan en bevestigen per mail.
Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?  
Je kaartje blijft altijd in je account staan, zolang je je account bij HierBenIk aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd.

Bestellen

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?  
Alle kaartjes die je voor 18.00 uur bestelt, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Je ontvangt je kaartjes de volgende dag. In het weekend worden er geen kaartjes gedrukt. Je bestelling wordt dan op maandag verstuurd.
Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij HierBenIk bestellen?  
Ja, dat kan uiteraard. Er worden dan alleen extra verzendkosten in rekening gebracht.
Welk papiersoort moet ik kiezen?  
Je kunt kiezen uit 5 verschillende papiersoorten. Alles over onze papiersoorten en over welk papiersoort bij welk kaartje past, vindt je hier
Ik heb al besteld, maar ik wil een ander papiersoort. Kan dat nog?  
Wat vervelend! We raden je aan ons altijd direct te bellen op (085) 743 07 62. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen op de juiste papiersoort. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.
Ik heb al besteld, maar kan ik het aantal kaarten nog aanpassen?  
Orders die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te bellen op (085) 743 07 62. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen met het juiste aantal kaartjes. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.
Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  
Maak je geen zorgen! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail.

Prijzen

Wat kost een proefdruk?  
De eerste proefdruk ontvang je voor de speciale actieprijs van €1,-. Daarna betaal je de normale kaartprijs. Voor proefdrukken geldt dat de verzending gratis is!
Hoeveel kost mijn kaartje?  
De prijs van je kaartje hangt af van het formaat dat je besteld, de grootte van het kaartje, het papiersoort wat je kiest en het aantal kaartjes wat je besteld. Wij hanteren een stapelkorting voor grotere bestellingen. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator.
Wat zijn de verzendkosten?  
Woon je in Nederland of België? Dan is de verzending bij bestellingen vanaf €25,00 euro helemaal gratis. Ook voor proefdrukken worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Voor bestellingen tot €25,00 rekenen wij €1,95 verzendkosten.
Wil je de bestelling buiten Nederland of België laten bezorgen, dan rekenen wij extra verzendkosten. Deze kosten zijn afhankelijk van het bezorgadres.
Kan ik korting krijgen?  
De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting, hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaarten je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met onze prijzencalculator.

Verzending en levering

Kan ik mijn geboortekaartjes door HierBenIk laten versturen?  
Voor iedereen die ontzorgd wil worden na de bevallen of die extra hulp kan gebruiken bieden wij de service aan van direct verzenden. Jij maakt een adresboek aan en wij regelen dat je vrienden en familie het geboortekaartje krijgt. Lees hier meer.
Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest direct verzenden? 
Dat kan het beste door twee aparte bestellingen te plaatsen. Voor de directe verzending is het proces als volgt: in het bestel proces kun je kiezen voor “direct verzenden”, er verschijnt een geadresseerden-pagina, hier wordt 1 kaart per adres naar verzonden en kun je de adressen invoeren voor de directe verzending. Voor de overige kaarten die je op je eigen adres wilt ontvangen kun je de order apart plaatsen door in het bestel proces te kiezen voor ‘thuis ontvangen’.
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd  
Voor al onze pakketbestellingen geldt: elke werkdag vóór 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Normaal gesproken wordt op de eerstvolgende werkdag je bestelling bezorgd. Bestellingen op zondag worden dus ook op maandag bezorgd! Tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid zelf de verzenddatum van je bestelling te kiezen. Proefdrukken gaan per reguliere post en worden dus door de postbezorger bij je bezorgd. Alle proefdrukken die voor 15.00 uur besteld zijn, worden dezelfde dag nog gedrukt en verzonden*. Lees hier meer over de verzendtijden rondom de feestdagen.

 

*Woon je in België, dan lees dan hier meer over levertijden.

Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben? 
Bezorging wordt door PostNL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, óf ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kun je via de traceercode zien. Heb je geen traceercode of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan. Na de eerste mislukte afleverpoging is het mogelijk om via de traceercode meteen te kiezen voor aflevering bij een afhaallocatie. Je bent dan wel afhankelijk van de openingstijden van deze locatie. Voor klanten in Nederland kan PostNL een datum en tijdvak van levering geven, voor klanten in België geven ze alleen een afleverdatum.
Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?  
Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL. Als je je kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer (085) 743 07 52. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt. NB: Rondom de feestdagen kunnen de levertijden anders zijn. Lees hier meer.
Kan ik mijn bestelling retour sturen?  

Retour sturen van standaardproducten

De meeste producten die u bij ons kunt kopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht. U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden (Woudenbergseweg 21, 3707 HW ZEIST) of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retoursturen van maatwerk

De meeste bestellingen op hippe-geboortekaartjes.nl zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor u& gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Hippe Geboortekaartjes garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Ik woon in België. Gelden daar speciale levertijden voor?  
Wanneer je in België woont, gelden er voor het verzenden van je proefdruk en kleine bestellingen net iets andere levertijden.
Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes
Kom je uit België en doe je een kleine bestelling onder de 20 kaartjes of bestel je een proefdruk? Dan wordt de bestelling binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling vóór 15.00 uur doet, worden de geboortekaartjes dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL levert de bestelling over aan bpost, die de kaartjes binnen 5 werkdagen bij jou aflevert. Wij kunnen de snelheid van het leverproces helaas niet beïnvloeden.
Bestellingen met meer dan 20 kaartjes
Klanten uit België die een bestelling van meer dan 20 kaartjes doen, kunnen hun geboortekaartjes binnen 1 werkdag verwachten. Geboortekaartjes die vóór 18.00 uur besteld worden, worden dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dit houdt in dat wij jouw geboortekaartjes aan de pakketdienst van PostNL leveren. In België wordt dit overgedragen aan bpost. Normaal gesproken heb je het pakket met geboortekaartjes de volgende werkdag al in huis.

Enveloppen

Kan ik de enveloppen vooraf bestellen?  
Ja hoor, je kunt de enveloppen hier alvast bestellen. Je betaalt geen extra kosten.
Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?  
Je kunt voor de enveloppen kiezen uit meer dan 20 verschillende kleuren. Wit, crème, lichtgrijs, oranje, koraalrood, appeltjesgroen, lichtroze, knalroze, lichtblauw, koningsblauw, donkerblauw, kraft, paars, lavendel, parelmoer, metallic goud en zilver. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

Sluitzegels

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?  
Jazeker, je kunt hier vooraf sluitzegels bestellen? Je betaalt geen extra kosten.
Hoe groot zijn de sluitzegels? 
Onze sluitzegels zijn 35 milimeter doorsnede en passen daardoor heel goed bij je envelop.
Kan ik een eigen sluitzegel (laten) maken? 
Je kunt bij ons voor €17,95 per vel à 35 stuks eigen sluitzegels laten maken. Je vertelt ons jouw wensen en wij maken de sluitzegels voor jou. Per extra vel betaal je € 5,95.

Postzegels

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?  
Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.
Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?  
Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor geboortekaartjes is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop.

Verder

Het lukt me niet om in te loggen.  
Dat is vervelend! Onze tip is om het e-mailadres letter voor letter in te voeren. Zo voorkom je dat er bij het kopiëren en plakken per ongeluk een spatie voor of achter het mailadres staat. Lukt het nou nog niet? Neem dan contact met ons op, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor je aan.

Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: